Evaluarea riscului la securitate fizică

Extrase din baza legală :

În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare,[…] unităţile, indiferent de natura capitalului social, forma de organizare ori asociere, modul de deţinere a bunurilor ori valorilor, trebuie să adopte măsuri de securitate în formele prevăzute de Lege, completate cu măsuri procedurale. (Legea 333, Norme metodologice)

Adoptarea măsurilor de securitate a obiectivelor, bunurilor şi valorilor prevăzute de lege se realizează pe baza unei analize de risc la securitate fizica. (HG 301-2012, Art.2, alin.1 )

Adoptarea măsurilor de securitate prevăzute la alin. (1) se realizează în conformitate cu analiza de risc efectuată de unitate, prin structuri de specialitate sau prin experţi abilitaţi, care deţin competenţe profesionale dobândite pentru ocupaţia de evaluator de risc la securitatea fizică.(HG 301-2012, Art.2, norme metodologice )

Etapele Evaluarii Riscurilor la Securitatea Fizică

  1. definirea parametrilor interni și externi care pot genera riscuri la securitatea fizică a unității.
  2. alegerea metodei și a instrumentelor de lucru
  3. evaluarea riscurilor
  4. tratarea riscurilor si întocmirea Raportului de evaluare şi tratare a riscului

Documente necesare (copii )

În funcţie de natura activiţăţii se pot utiliza mai puţine documente sau pot fi solicitate alte documente specifice.

  • certificat de înregistrare al societăţii;
  • certificat constatator;
  • acte care să ateste dreptul de folosință a obiectivului (imobilului);
  • extras de carte funciară (cadastru) – trebuie actualizare plan de relevație imobil;
  • schițe, planuri topografice/cadastrale/de situație etc.;
  • autorizații legale;
  • instrucțiuni și proceduri PSI și SU;
  • contractul de prestări servicii încheiat cu prestatorul serviciului de monitorizare (dacă este cazul);
  • contractul de prestări servicii mentenanţă/revizii tehnice a sistemelor tehnice de securitate (dacă este cazul);
  • contractul de prestări servicii transport bunuri şi valori (dacă este cazul);
  • instrucțiuni și proceduri de mediu;
  • instrucțiuni/proceduri de acces;
  • planuri, instucțiuni și proceduri securitate;
  • existența structurilor de securitate și a personalului cu funcții de securitate internă: manager de securitate, manager de securitatea informației;
  • licențe pentru societatea de pază;
  • contract de monitorizare și intervenție;
  • contract de pază;
  • plan pază;
  • contract de monitorizare video;
  • aviz Centru de Monitorizare și Recepție a Alarmelor (CMRA);
  • licență societate instalare sisteme tehnice;
  • proiect tehnic (antiefracție/sistem video etc.);
  • planuri de pregătire/training pe domenii (dovada executării pregătirii/trainingului);
  • registru de riscuri;
  • plan de management al riscului.